Regionų politika ir plėtra 

Keletas pastabų dėl Apskričių reformos koncepcijos projekto prof. Antanas Tyla


Nr22 2001-07-31

Vyriausybė šią reformą turi savo programoje. Tačiau pagal dabartinę ekonominę socialinę Lietuvos valstybės padėtį tai nepirmaeilis reikalas. Kai šitokia bedarbystė, net ir regionų subsidijavimas iš ES nesušvelnins socialinių tendencijų. Toks dažnas administracinis kitimas sukelia daugelį informacinių problemų. Už nemažas lėšas sukaupta paveldo saugos objektų informacija, enciklopediniai tik ką pasirodę leidiniai iš karto praranda tikslumo vertę. Tai didžiuliai nuostoliai, kuriems likviduoti prireiks daug papildomų investavimų, vietoj to, kad juos panaudojus tos krypties darbų plėtrai.

Kitas dalykas, tai regionų istorinis pagrįstumas. Mes turime įvairios veikos kelių šimtmečių ilgumo formuotus regionus - Aukštaitiją, Žemaitiją, Dzūkiją ir Užnemunę. Jų istorinės, kalbinės, etnografinės ypatybės turėtų būti regionų formavimo pagrindu. Pagal dabartinį projektą į tai nėra atsižvelgta. Todėl toliau turėtų būti dirbama kartu su įvairiais specialistais.

Lietuvos integruotos pilietinės visuomenės ugdymui, tautinio sąmoningumo stiprinimui nėra palankus siekimas švietimo reikalus perduoti savivaldybėms. Tai turėtų būti apskrities prerogatyva.

Ir paskutinė pastaba dėl regiono termino. Apskritis, kaip teritorija, yra senas lietuviškas terminas ir jo nereikėtų keisti regionu, kaip kad sovietmečiu buvo įvestas mūsų administracijos istorijoje visai nežinomas rajonas.

2001 02 08

A. Tyla

 


Naujausi pakeitimai - 2002-12-12




© Seimo kanceliarija

http://www.lrs.lt/pls/inter/w5_show?p_r=2231&p_d=21315&p_k=1